Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna www.portalfantasyrpg.fora.pl
Forum gier RPG Portalu Fantasy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady sesji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Triinu
Administrator
Administrator



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 21:57, 22 Lut 2011    Temat postu: Zasady sesji

Tym czytelnikom, którzy przestudiowali już temat poświęcony formowym grom RPG nie trzeba za wiele wyjaśniać, pozostałych odsyłam do tematu. Wiele wyjaśnia także temat o tworzeniu postaci, oraz tematy, w których zamieszczone są informacje dotyczące dostępnych ras, profesji, historii świata czy innych elementów świata Leunion, które dla każdego gracza powinny być lekturą obowiązkową, by wiedzieć co nieco o realiach świata.

Jeśli chodzi o linię fabularną- jako Mistrz Gry będę starała się poprowadzić każdy scenariusz ( o ile powstaną kolejne) tak by każda rozpoczęta historia miała swój początek, środek i koniec. Dam wam jednak sporo miejsca na wasze pomysły- by gra nie była zbytnio liniowa i posiadała wątki poboczne, które uczynią ją ciekawszą...Zatem jeśli chciałbyś/chciałabyś wprowadzić watek poboczny tyczący się twojej postaci, lub inny pomysł który urozmaicił by rozgrywkę do którego chwialibyście zaprosić współgraczy- nie krępujcie się wprowadzić go w życie  Postaram się poprowadzić główną linię fabularną tak, by wszystko się ładnie łączyło (szczegóły zawsze uzgodnić możemy na PW).

Macie prawo do dwóch postaci grywanych tj. takich którym ciągle rozwijacie umiejętności. Graczom początkującym, którzy nie mieli styczności z grami RPG tego typu zalecam najpierw pograć jedną postacią, by się nieco wprawić a dopiero potem wprowadzić kolejna- ale zrobicie tak jak będziecie czuli się na siłach.

Możecie wprowadzać postaci poboczne, jeśli uznacie że będzie to na + dla wprowadzanego dla was wątku. Liczba postaci trzecioplanowych jest dowolna (to zależy od waszej historii), nie posiadają one jednak swojej „karty”.

Możecie także uśmiercić swoją postać- jeśli jest taka wasza wola (wcześniej uzgodnijcie to ze mną , bym mogła uwzględnić ten wątek w linii fabularnej). Na miejsce uśmierconej postaci możecie wprowadzić kolejną. Jeśli zamierzacie zrezygnować z gry, lub zapowiada się u was jakaś dłuższa nieobecność na sesji także poinformujcie mnie o tym fakcie, bym mogła to jakoś uwzględnić w historii.

Zapytacie: jak zaczyna się prowadzona dla was historia? Już odpowiadam: najpierw zgłaszacie się do mnie na PW, a gdy karta waszej postaci będzie ukończona włączę waszą postać do gry (każdy bowiem może dołączyć do zabawy w dowolnym momencie, jeśli tylko wyrazi taką chęć).

Zaczynając przygodę każdy z was otrzyma ode mnie na PW swój własny indywidualny prolog, z wyjaśnieniem okoliczności jakie sprowadziły was do miejsca gdzie rozgrywa się historia. Czasem zdarzyć się może, że i w trakcie rozgrywki otrzymacie ode mnie informację na PW z pewnymi informacjami (nie ujawniajcie ich jednak od razu innym graczom- by nie zepsuć zabawy). Sprawnie postarajcie się wpleść wskazówki w tok posterowania waszego bohatera- sadze, że owe „zatajone” przed innym graczami informacje mogę urozmaicić rozgrywkę, gdyż nie wszystko podane będzie „na tacy”.

Macie prawo też zmienić charter swojego bohatera – punkt jego pojrzenia na rozgrywające się wydarzenia- nic przecież nie jest ani czarne ani białe (nie musicie mnie o takich decyzjach informować, sama będę mile zaskoczona jeśli wprowadzicie taki zwrot akcji)

Co pewien czas będą wam „kładła kłody pod nogi” w postaci zadań podczas, których postacie wasze będą się rozwijać- bądź nie. Możecie wierzyć lub nie, ale w przypadku losowych wydarzeń, rozstrzygnięć walki lub o tym, czy korzystanie z danej zdolności powiodło się lub nie będę podejmować decyzję rzucając kostką Jezyk Sądzę, że będzie to sprawiedliwe (dlatego mówię o tym teraz żeby nie było, że się na kogoś uwzięłam, lub kogoś innego faworyzuje Mruga)

Poza główną linią fabularną będzie dostępnych kilka opcji, które mogą urozmaicić wam rozgrywkę. Po pierwsze zdecydowałam się umieścić linię fabularną nie w jednym, ale w kilku tematach- daje wam to możliwość indywidualnego dojścia do sedna scenariusza. Dzięki temu drużyna nie będzie musiała „wiecznie trzymać się razem”- lecz co pewien czas rozdzielać się podczas trwania fabuły, czy realizowania zadań. Ta to też większą możliwość przy realizacji waszych wątków pobocznych (być może w trakcie trwania opowieści, po jakiegoś bohatera odezwie się przeszłość, lub po postu w pewnym momencie zechce podążać inną ścieżką niż reszta drużyny). Zwiększenie interakcji w grze dzięki takiemu zastosowaniu wydają się oczywiste.

Inną możliwością będzie możliwość odwiedzenia „tajemniczej chatki na uboczu”- czyli po prostu wysłania do mnie PW z tytułem „chatka”. Dzięki temu będziecie mogli dostać indywidualne misje do wykonania, a nawet zdobyć inne informacje, z którymi nie będziecie musieli dzielić się z innymi graczami. Być może z odwiedzin w „tajemniczej chatce” wyniknie całkiem interesująca intryga poboczna ?  Która będzie miała wpływ na bohatera, oraz inne postaci Mruga

Generalnie w grze dozwolone jest wszystko: romansujcie, knujcie intrygi, zmieniajcie strony, mordujcie- co wam się tylko podoba Mruga Chodzi o to byście dobrze się bawili, a historia rozwijała się dalej Mruga

Przy pisaniu wiadomości starajcie zachować pewien ład i składnię, oraz pewien styl- starajcie się pisać z perspektywy narratora – wyjątkiem będą oczywiście dialogi (choć nie jest to od górnie narzucone ), co nada rozgrywce styl czytanej opowieści (coś jak niekończąca się opowieść Mruga) Jeśli chcecie przy waszych postach możecie zamieszać linki do utworów muzycznych, które być może budować będą klimat sytuacji 

Zakończony scenariusz, nie musi oznaczać zakończenia gry- historia może mieć kontynuację w dalszych scenariuszach, wprowadzając nowe watki i intrygi wszystko przeistaczają nowele, w wciągającą powieść. Wszystko zależeć będzie od was- czyli od graczy, od tego, czy to co wam będę promowała będzie się wam podobało 

Sądzę też, że od czasu do czasu można organizować sesje online- tzn umówić się grupą graczy o określonego dnia, lub godzinie i pisać posty „na żywo”...Poza tym pisać posty w grze można pisać kiedy tylko się zapragnie – to co napisałam wyżej jest tylko sugestią

A zatem: do dzieła! Mam nadzieję, że moja propozycja gry zainteresuje grono osób, które zechcą w nią zagrać i razem spotkamy się we świecie Leunion  Sądzę, że wiele kwestii wyjaśni się w trakcie grania- w razie niejasności pytajcie w tym, lub innych tematach poświęconych systemowi świata Leunion np. w historii jeśli was jakiś watek zainteresuje, a chcielibyście poszerzyć swoją wiedzę, potrzebną wam np. by zbudować swój watek poboczny 


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin