Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna www.portalfantasyrpg.fora.pl
Forum gier RPG Portalu Fantasy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie Postaci- Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Triinu
Administrator
Administrator



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 21:53, 22 Lut 2011    Temat postu: Tworzenie Postaci- Poradnik

Po pierwsze zakładasz swojej postaci kartę gry- czyli temat w dziale „Bohaterowie”, dobrze by było także byś notował/a sobie postępy swojej postaci na kartce, by prowadzić tam swoje zapiski (to co jest na forum jest wersją na czysto dopisujecie tam tylko konkretne wyniki bez żadnych adnotacji). Mistrz Gry także ma swoje kopie kart waszych postaci- zatem wszelkie szachrajstwa gracza wyjdą na jaw Jezyk
,
Następnie wybieracie rasę do której ma należeć wasza postać. Jak zauważycie każda z ras ma następujące umiejętności- wspólne dla wszystkich ras http://www.portalfantasyrpg.fora.pl/tworzenie-postaci,38/grywalne-rasy-zamieszkujace-leunion,14.html#14 :

-siła z jaką walczyć będzie wasza postać
-szybkość- to inaczej zwinność (jeśli sytuacja będzie od tego zależała punkty tej umiejętności zadecydują czy waszej postaci udało się uciec, lub na czas wykonać pewien ruch)
razem z umiejętnościami takimi jak siła i szybkość
-Magia- wiadomo punkty many, które będziecie mogli rzucić w danej turze podczas rzucania zaklęć. Punkty wyznaczają także poziom z jakiego możesz wybierać zaklęcia
-Witalność- czyli punkty życia
-Inteligencja- im więcej punktów tym większa szansa, że wasza postać będzie w stanie wyuczyć się nowej umiejętności, zaklęcia, lub odczytać tajemny manuskrypt
-spryt- gdy chcemy uczynić niezbyt inteligentną, lecz bystrą- być może problemem będzie wyszukanie czegoś w księgozbiorze , czy przyswojenie zaklęcia ale łatwiej jej będzie zmajstrować naszywce przydatne urządzenie, czy ułożyć łamigłówkę, nawet kogoś okraść
-charyzma- nasza postać będzie nad wyraz wygadana, łatwiej kogoś przekupi, wyciągnie informacje, omami słowem

Gracz rozpoczyna grę z 20 pkt. które musi rozdzielić między umiejętności swej postaci. Wraz z wykonywaniem zadań punkty będą rosły lub malały. Niektóre rasy mają do poszczególnych zdolności przypisaną już pewną ilość punktów. Możecie jednak dodawać do nich kolejne wedle własnego uznania. Każda rasa ma unikalną zdolność, właściwą tylko sobie.

Prócz ras „czystej krwi” znajdują się dhampiry- czyli mieszańce, zrobiłam tak ze względu na osoby, które chciałby grać wampirycznymi istotami…w dzień. Tak jeśli drogi graczu zdecydujesz się grać wampirem to konsekwentnie poruszaj się nim TYLKO nocą (to nie seria „Zmierzch”!!!), jeśli jednak chcesz by istota posiadała wampiryczne umiejętności ale poruszała się zarówno nocą jak i w dzień- wybierz dhampira.
W systemie dopuszczalne jest tworzenie dowolnych hybryd- ale sposób punktowania i doboru umiejętności uzgodnimy razem podczas rozmowy na forum, gdy gracz przedstawi mi chimerę jaką chciałby stworzyć.

To czy postać będzie dobra, zła lub neutralna decydujecie wy- gracze (w każdej chwili możecie też zmienić stronę po której opowiada się wasz bohater: nic nie stoi na przeszkodzie by dobry bohater pod wpływem pewnych wydarzeń przeszedł nagle na ciemną stronę). Nie macie obowiązku deklarować się jaki charakter (neutralny, zły, czy dobry) posiadać będzie wasz bohater.

Magia

Każda postać zaczyna grę z trzema czarami z wybranego nurtu (biała magia, czarna magia, magia natury)- chyba że nie przypisaliście swojej postaci żadnych punktów magii to nie wybieracie żadnego zaklęcia!!!! Każda rasa ma przypisaną przynależność do nurtu magii, więc dowolność w wyborze czasem jest trochę ograniczona. Zatem jeśli rasa waszego bohatera nie ma przypisanej sobie magii natury- nie wybieracie żadnych zaklęć z tej magii http://www.portalfantasyrpg.fora.pl/tworzenie-postaci,38/magia-zaklecia-do-wyboru,16.html#16 .

Każde zaklęcie posiada swój koszt- zatem jeśli w danej turze poszedłeś/ aś zaklęciem za 3, a posiadasz 7 pkt. magii odliczasz je sobie od puli, która po danym starciu regeneruje się.

Są cztery poziomy magii którym przypisane są konkretne przydziały punktowe:

I poziom- do 20 pkt
II poziom- od 21 do 30 pkt
III poziom- od 31 do 45 pkt
IV- powyżej 46 pkt


To oznacza, że jeśli twoja postać posiada jedynie 13 pkt. magii nie możesz sobie wybrać zaklęć z drugiego poziomu- proste.

Wybór profesji

Do wybranej przez was rasy dobieracie jedną profesję, która dodaje wam kolejne punkty do umiejętności (lub je obniża!!!!!), a także nowe umiejętności wynikające z przynależności do danej profesji http://www.portalfantasyrpg.fora.pl/tworzenie-postaci,38/profesje,12.html#12 .

Imię, wygląd, charakter, biografia….

Wybierając imię przysługuje wam pełna dowolność- mam jednak pewien apel. Starajcie się by imiona były w jakiś sposób rozsądne i pasowały do postaci (możecie wybrać imię z jakiegoś języka, gry, ksiązki lub nawet wymyślić sobie), ale niechaj wasze postacie nie noszą imion typu: Fąfel, Bączek, Kwiatek…Pamiętajcie wasza postać, to w pewnym sensie wasze alter ego, więc trochę szacunku do niego!

Wszystko zależy od gracza. Możesz dokładnie opisać swoją postać (co ma na sobie, jakiego koloru ma włosy, czy jest wysoka, niska, gruba, czy chuda, w co ubrana)- lub prostu wkleić znalezioną w Internecie ilustrację.

Tak jak wspomniałam- nie macie obowiązku deklarować się czy wasz bohater jest dobry, czy zły, czy neutralny, wszystko wyjdzie, lub zmieni się w grze.
Jako charakter opisujecie po prostu, czy wasz bohater jest gadatliwy- mrukliwy, czy lubi pić dużo piwa, czy ma jakieś kompleksy, dużo przeklina etc…

Jeśli chodzi o biografię również możecie zamieścić tam wszystko- ile ma lat, gdzie się urodził, czy ma rodzinę i jaką…Oraz co go w przeszłości spotkało- piszecie wedle uznania, możecie napisać o wszystko (taki esey nawet), albo napisać skromną wzmiankę o nim zatajając wiele faktów.

Ekwipunek:

Zacznijmy od broni- umówmy się ,że wasz postać może mieć przy sobie JEDNA broń „ciężką” (miecz, topór, łuk, kusza) oraz do trzech broni mniejszych (wszelkiego rodzaju sztylety, maczety, proce, dmuchawki)- piszę to, by potem nie było że wasz bohater lata niczym wesoły Hyzio z trzema mieczami na plecach, toporem, oraz 30 sztyletami, które ma ZAWSZE przy sobie i biega z nimi bez zadyszki na biegu maratońskim.

Na początku gry zdeklarujcie się, czy posiada jakieś zwierzę (wilka, sokoła, wytresowaną tchórzofretkę) a nawet konia (nie musi być przecież jeźdźcem, może być równie dobrze piechurem- ale trzymajcie się raz dokonanego wyboru, chyba, że zaznaczacie że wasza postać udaje się p zakup rumaka i faktycznie dokonuje tej transakcji). Pamiętajcie też dodać, że wasza postać POSIADA tarczę, a nie w pewnym momencie wyskakujecie m iw czasie walki, że osłaniacie się tarczą, podczas gdy nigdy nie zaznaczyliście, że wasza postać ją posiada.

Do pozostałej reszty przedmiotów posiadanej przez waszego bohatera nie będę się czepiać – o ile nie są bronią. Ustalmy jednak kwotę sztuk złota jakie wasza postać będzie mieć przy sobie na początku gry (potem na różne sposoby może sobie dorobić Mruga. Ustalmy kwotę do 500 złotych monet.

W czasie trwania przygody zasoby pieniężne twojego bohatera kurczą się. Tak jak w prawdziwym zyciu pobyt w karczmie, noclegowni, czy restauracji kosztuje- a pieniądze są odliczane z konta twojego bohatera (chyba, że zdecydujesz sie spać pod gołym niebiem i jeśc to co upolujesz, jednak jesli zdecudujesz się pójść na piwo z kumplami to licz się z tym, że pewna kwota ubędzie z twojego konta)

MG informuje o tym co ubywa, bądź przybywa do twojego konta...Pieiądze oczywiście można zdobywać np wykonując misje udając się chociażby do"chatki na uboczu" , lub zagadując ludzi na mieście czy przypadkeim nie potrzebowaliby kogoś kto mógłby im w czymś pomóc np. wyleczyć kogoś, uzdrowić zwierzyne, popracować dla nich, cokolwiek....

Przykładowa karta postaci":


http://www.portalfantasyrpg.fora.pl/bohaterowie,40/przykladowa-karta-postaci,40.html#44


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Triinu dnia Wto 13:51, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin