Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna www.portalfantasyrpg.fora.pl
Forum gier RPG Portalu Fantasy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika gry- jak sprawdzają się poszczególne umiejętności?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Triinu
Administrator
Administrator



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 13:21, 25 Lut 2011    Temat postu: Mechanika gry- jak sprawdzają się poszczególne umiejętności?

Zacznijmy od umiejętności nie bojowych jakimi są: spryt, charyzma i inteligencja .

Będą one miały zastosowanie przede wszystkich w wykonywanych przez was misjach, bądź podejmowanych przez was działaniach.

Niech za pierwszy przykład posłuży taka sytuacja: wasz bohater zakrada się gdzieś, lub po prostu próbuje dostać się do miejsca (np. świątyni) do której wstęp mają tylko wybrani. W drugim przypadku brana pod uwagę będzie brana charyzma waszego bohatera – konkretnie jej aktualny poziomom. Dlatego jeśli tworzycie drużynę (aczkolwiek nie musicie) by kogoś przekupić kogoś warto brać pod uwagę osobę, która ma najwyższy współczynnik charyzmy od wszystkich postaci graczy. Istniej większa szansa, że uda jej się przekonać strażników. Jako MG za pomocą czynnika losowego (kostki), bądź ustalonego progu którego minimum powinna spełniać wasza postać uznam czy zadanie powiodło się czy też nie. Jeśli nie- będziecie musieli uciec się do innego sposobu by uzyskać pewne informacje, bądź dostać się do środka. Jeśli wam się udało być może zostaniecie powiadomienie o postępie- dodatkowym punkcie, bądź punktach dodanych do puli punktów związanych z charyzmą.

Podobnie rzecz się ma ze sprytem- im większy współczynnik posiada wasza postać tym większe szanse, że uda jej się gdzieś zakraść. Przykładowo stoi dwóch strażników, pomiędzy którymi che przekraść się wasza postać. Jeśli współczynnik jest zbyt niski albo rzucam kostka, której wynik decyduje czy jakimś „cudem” udało wam się przejść czy za Chile wasz bohater będzie miał na karku ścigające go straże. Innym rozwiązaniem będzie wskazanie przeze mnie stopnia czujności strażników. Bym jednak ten czynnik ujawniła wasza postać musi mieć w pewnym stopniu rozwinięta tą umiejętność- która niczym doświadczenie pozwoli mu jakby samemu ocenić czy ma szanse się zakraść czy nie (inaczej jesteście zdani nalepy los).Zawsze poinformuje was czy macie możliwość „podglądu” poziomu czujności strażników. Znając ów poziom wasza postać będzie wiedziała czy może próbować przedrzeć się między strażnikami czy też nie. Czynnikiem determinującym będzie dla mnie zsumowanie punktów ostrożności strażników i zestawieniu ich z waszym sprytem- im większy spryt, im bardziej przewyższycie zsumowane punkty strażników tym większe szanse będziecie mieć by się przedostać.
Nawet posiadając wysoki wskaźnik sprytu możecie zrezygnować z wybadania poziomu strażników i ryzykując od razu zdecydować się na przejście- im więcej macie punktów tym większe szanse , że się wam uda.

Posiadając zdolność spryt możecie także majsterkować- im większy jego poziom tym więcej wskazówek dostaniecie na temat przedmiotów by zbudować jakiś przedmiot, np. rozglądając się po pomieszczeniu wasza postać ma większe szanse by odnaleźć odpowiednie elementy, narzędzia, czy wyszukać w księgach sposób by zbudować jakieś urządzenie. Im więcej macie punktów tym większa szansa, że zbudowany przez waszą postać wynalazek będzie działać Wesoly


Jeśli chodzi o umiejętność „inteligencja”...Przydaje się ona przede wszystkim osobom uczącym się magii- im większy wskaźnik tym większe szanse, że uda się wam nauczyć z księgi jakiegoś zaklęcia. Podobnie rzecz się ma z wyczytywaniem informacji z ksiąg, rozszyfrowywaniem kodów, czy odczytać tajemy manuskrypt.
Przykładowo: jest grupa bohaterów, ale to wasza postać ma największą inteligencje- istnieje zatem szansa, że wpadnie ona na właściwą księgę, bądź rozszyfruje jej tekst. Dla innych może pozostać ona niezauważalna. Podobnie rzecz może się mieć z rozczytywaniem tekstu- inny bohater może nic nie znaleźć w danej księdze, jeszcze inny znajdzie pewne informacje, ale nie pełne. Dopiero osoba o najwyższym współczynniku jest w stanie dzięki poziomowi swojej wiedzy jest w stanie uzyskać z owej księgi najwartościowsze informacje. To samo tyczy się odczytywaniu kodów...Oraz z zaklęciami- ktoś o niższym poziomie może w księdze nic nie znaleźć, bądź jakieś podstawowe informacje, ten jednak kto ma współczynnik wystarczająco wysoki może nauczyć się przy okazji jakiegoś zaklęcia (często spoza listy ogólnej Wesoly) Zatem jest to umiejętność przydatna, zwłaszcza gdy konkurujemy z innym graczami o informacje – to co zdobędziesz ty nie będą wiedzieć inni Wesoly
Wszystko zależeć będzie od punktów inteligencji waszych postaci Wesoly

W końcu zdolności bojowe, czyli: magia -opisana w osobnym temacie, więc tutaj nie będę się zbytnio rozpisywać (tam też wyczytacie, że może być używana zarówno jako zdolność bojowa, jak i pomocnicza przy wykonywaniu pewnych zadań).

Pozostałe umiejętności to: siła z jaką będziecie zadawać ciosy przeciwnikowi, szybkość- z którą będziecie mogli zadać mu cios, niekiedy wyprzedzając jego rekcje, lub szansa na uniknięcie ciosu (bo jest dużo wolniejszy niż wasz bohater), oraz witalność czyli punkty waszego „życia” – jeśli spadną do zera wasza postać traci przytomność, lub ginie. W trakcie walki tracicie punkty witalności jednak po niej możecie zostać uleczeni (lub w trakcie gdy sami potraficie, lub towarzyszy wam postać znająca czar uzdrowienia). Uleczyć się można poprzez wizytę u medyka (co kosztuje), kupując mikstury lecznicze np. na targu (co kosztuje), lub poprzez zaklęcie uzdrowienia (nie kosztuje Jezyk, zwłaszcza gdy znacie je sami Jezyk). W trakcie walki na boku kartki odliczacie sobie punkty obrażeń (nie na karcie postaci) które otrzymaliście i regenerują się one zawsze do poprzedniego stanu. Po (zwycięskiej) zakończonej walce możliwe jest otrzymanie kolejnych punktów do umiejętności bojowych.

System walki jest jeszcze systemem, który muszę dopracować, sądzę że w trakcie gry gdy dojdzie do sytuacji walki będę informowała was jaki będzie jej przebieg Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin