Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna www.portalfantasyrpg.fora.pl
Forum gier RPG Portalu Fantasy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak przemieszczać się między lokalizacjami w grze?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Triinu
Administrator
Administrator



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:02, 09 Mar 2011    Temat postu: Jak przemieszczać się między lokalizacjami w grze?

Przepraszam, że tak późno zamieszczam (dawno już) obiecany przewodnik po lokalizacjach dostępnych w trakcie sesji Mruga Może wyszło nieco chaotycznie, ale sądzę że wszystko stanie się jasne w trakcie gry Mruga
Generalnie chodzi o to, abyście uruchomili swoją wyobraźnię i wyobrazili sobie, że to wy, a nie wasz bohater znajdujecie się w mieście, decydujecie kiedy i gdzie chcecie się przemieścić i co tam robicie.

Rozpoczynając grę otrzymacie od MG wiadomość na PW, która zapozna was ze wstępnymi powodami waszego przybycia do miasta, w którym spotkają się wasi bohaterowie. W przypadku pierwszej misji (a właściwie jej początku) jest to mała mieścina znajdująca się na granicy trzech państw: Xa’nu, Arheimu oraz Cymuru- administracyjnie jednak należy do drugiego z państw. Nie będę tu pisała o powodach przybycia waszych postaci do miasta, gdyż jak wspomniałam każde z was z osobna zostanie o tym poinformowane Mruga

Zatem do meritum: przesłana wiadomość zawierać będzie cel, którego będziecie musieli szukać, gdzieś w mieście. Być może owa wiadomość od razu wskaże wam miejsce gdzie zaczynacie przygodę, lub zostanie pozostawiona wam wolna wola- to od was będzie zależało od, którego miejsca zaczniecie szukać. Do dyspozycji oddane wam zostało kilka lokalizacji, które już teraz zobaczyć możecie w dziale „Scenariusz Pierwszy”. To są na razie wstępne podziały lokalizacji, które w trakcie mogą się zmienić w trakcie gry (jeśli wymagać będzie tego scenariusz) pojawią się kolejne lokalizacje. Tematy z lokalizacjami otwarte będą tuż po oficjalnym rozpoczęciu sesji (co będzie miało miejsce lada moment Mruga) Sami też macie prawo dodawać od siebie jakieś lokalizacje.


Tak jak wspomniałam miejsce, z którego zaczynacie wskaże wam liści na PW, lub sami wybierzecie miejsce. Oczywiście PW nie będzie zawierało gotowej odpowiedzi gdzie dokładnie znajdować się będzie wasz cel, zatem będziecie musieli „pochodzić” po mieście „popytać” jego mieszkańców. Co to oznacza? Ano to, że w wybranej lokalizacji zaczynacie temat np piszecie w nim: „X przybywszy do miasta, postanowił spotkać się ze swoim dawno nie widzianym przyjacielem...Nie wiedział jednak gdzie go szukać podszedł zatem do starszej przekupki na rynku i zapytał....”- tak może wyglądać pierwszy post. Kolejne napotkane osoby będą krok po kroku, w trakcie trwania fabuły starały się naprowadzić was do celu- czyli zmieniania lokalizacji i podejmowania kolejnych wątków...Zatem fabuła gry nie będzie rozgrywała się wyłącznie w jednym temacie, lecz kilku a nawet na oddzielnych subforach.

W trakcie jego trwania będziecie „przemieszczać się „ między lokalizacjami- czyli poprzez pisanie postów przechodzić z tematu w temat, z subfora w kolejne subforum. Wskazówki gdzie się udawać i czego szukać w innych lokalizacjach poznacie już w trakcie fabuły (w trakcie grania zatem wszystko się wyklaruje) np. podczas rozmowy z kimś dostaniecie info gdzie się udać by rozwiązać nurtującą was sprawę.

„Przebywanie” w danej lokalizacji oznacza założenie tematu, lub pisanie w już istniejącym w wybranym subforum np. tytułując go imieniem swojej postaci, w którym dokładnie określicie powód dla jakiego znalazła się w wybranym przez was miejscu i co aktualnie robi np. rozgląda się w poszukiwaniu osoby, którą chce o cos zapytać, czy też po prostu idzie do sklepu rzemieślnika by coś kupić/ zamówić u niego. W temacie dając nazwę lokalizacji do której weszła, lub chce się dostać np. dom swego przyjaciela, rzemieślnika – piszecie wtedy, że puka do owego domu, lub że już się w nim znajduje i rozmawia (jeśli ową postacią poboczną kierujecie wy), bądź że siada w karczmie i zamawia piwo .
Niektóre subfora już posiadają wydzielone tematy, które przedstawiają wybrane lokalizacje- podejmujecie zatem wątek w już istniejącym temacie, chyba, że chcecie wprowadzić nową lokalizację, która jest wam np. potrzebna ze względu na wątek poboczny.
Do każdej lokalizacji można powracać kiedy się chce lub wymaga tego fabuła.

Co jeśli w temacie danej lokalizacji już ktoś napisał przed wami? Zakładać nowy temat dla tej lokalizacji? Nie. Gdy wątek podjęty przez waszego poprzednika/ poprzedników zakończył się a chcecie nawiązać do tej samej lokalizacji piszecie nadal w tym samym temacie, tyle, że po zakończonym poprzednim wątku....Gdybyśmy mieli 10 tematów do karczmy w jednym subforum zrobiłby się fabularny bałagan- dlatego większe lokalizacje, gdzie można poprowadzić więcej wątków posiadają całe subfora gdzie zakładacie ew. nowe wątki, pomniejsze lokalizacje takie jak domy rzemieślników maja zaledwie temat- nie cały dział, bo i po co robić n-ty temat o tym, że ktoś poszedł do kowala podkuć konia? Mruga
Lub chcecie kogoś poszpiegować i „zakradacie” się w temat z zaczętym przez niego wątkiem. Możecie także (jeśli pozwala na to sytuacja) „wtrącić” swoją postać w wątek rozgrywający się między innymi graczami.

Dlaczego aż tyle lokalizacji? Już odpowiadam: by gra była mniej liniowa. Gdyby wszystko rozgrywało się w jednym temacie w większości sytuacji zmuszeni bylibyście trzymać się zawsze razem i byłoby mniej miejsca na intrygę. Większa liczba lokalizacji daje możliwość podejmowania samodzielnych działam przez waszą postać, a zatem rozgrywania się pewnych wątków równolegle, ale w innych miejscach.
Jeśli będziecie starali trzymać się „drużyną” daje to wam np. możliwość przegrupowania się gdy np. chcecie zdobyć jakieś informacje : jedna osoba może udać się na główny plac miasta, inna do biblioteki, a jeszcze inna na przedmieścia- poszukiwania będą działy się w tym samym czasie, ale w innych lokalizacjach, a i rozwój wypadków fabularnych może zależeć czasem od wyboru lokalizacji do której się udajecie.
Bądź po prostu daje wam to możliwość wprowadzenia dodatkowego wątku pobocznego- wydarzenia z głównego wątku z gry będą rozgrywać się gdzie indziej, a poboczne wydarzenia przez was wykreowane zupełnie gdzie indziej.


Poza wypisanymi lokalizacjami istnieje jeszcze jedna nazwana....”Tajemniczą chatką”. Jest ona dostępna w następujący sposób: piszecie do mnie PW zatytułowane „chatka”, a w treści wiadomości podajecie powód dla którego przybyła wasza postać, jej intencje (np. zapukała tam z ciekawości, bądź ktoś polecił jej się tam udac).
Czym jest owa lokalizacja? Dostać tam możecie dodatkowe zadania, bądź otrzymać informacje które niedostępne będą dla innych graczy. Jeśli wykonacie zadanie dostaniecie w nagrodę niestandardowy przedmiot do waszego ekwipunku (np. jakiś amulet zwiększający jakąś umiejętność), bądź zaklęcie którego być może nie ma w „oficjalnej” księdze zaklęć (choć może być tak, że dostaniecie, któreś z już dostępnych, ale którego nie posiada wasza postać, mogą zostać także zwiększone punkty jakiejś waszej umiejętności, lub otrzymacie jakąś wskazówkę)....Możliwe, że idąc do chatki nie otrzymacie w niej żadnego zadania do wykonania, lecz napotkacie osoby, które będą próbowały wciągną was w jakąś mroczną intrygę, skierować przeciwko pozostałym graczom Mruga

Jeśli chodzi o PW ,zdarzyć się może że w ogóle dostaniecie ode mnie czasem jakieś wiadomości ze zdarzeniami, które będą „utajone” przed innymi graczami, które nie związane będą z tajemniczą chatką Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Kroniki Leunion / Informacje ogólne/ Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin