Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna www.portalfantasyrpg.fora.pl
Forum gier RPG Portalu Fantasy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie Postaci.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Informacje i Mechanika Gry.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rutlawski
Adept Magii
Adept Magii



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:11, 19 Cze 2011    Temat postu: Tworzenie Postaci.

Każda postać posiada 7 atrybutów.
Są to:


Atak

Obrona

Siła

Szybkość

Inteligencja

Witalność [ Punkty Życia ]

Magia [ Punkty Magii ]



Na początek każdy z graczy otrzymuje 15 pkt. i może rozdzielić je dowolnie, między podanymi atrybutami. Musi jednak brać pod uwagę zasady, opisane w "Profesjach". Znaczy to np., że żadna z ras nie może używać magii na początku rozgrywki. Atrybut Magia więc pozostawiamy na razie pusty [ 0 pkt. ], 15 zaś rozdzielamy na 5 atrybutów... Co pokrótce oznacza, że przez pierwszy scenariusz będziemy posiadać jedynie 6 "czynnych" atrybutów.
W chwili gdy odblokujemy magię zgodnie z fabułą, każda z postaci otrzyma 1 lub 2 pkt. magii [ w zależności od wartości pierwszego zaklęcia ].

Po drugie, istoty takie jak mutanty, otrzymują [ jak jest napisane w "Rasach" ] jedynie 2 pkt. do inteligencji, co znaczy, że jeśli ktoś zechce być mutantem Jezyk, możemy mu dać tylko 0 - 2 punktów do inteligencji, pozostałe 15 - 13 zaś rozdać wedle uznania. Ta liczba oczywiście zmienia się wraz z grą.

Najważniejszą sprawą jest tu zależność ataku od siły. Oznacza to, że atak wart jest dokładnie tyle ile siła. W praktyce wygląda to tak, że jeśli np. decydujemy się dać postaci 5 pkt. siły, automatycznie dajemy 5 do ataku, jeśli 3 do siły, 3 do ataku itp. [ nie bójcie się, punkty do ataku zależne od siły są darmowe i nie wliczają się w 15 podstawowych Mruga ].
Wyjątek od tej reguły stanowią cywile, których stworzyć możemy słabych lub niezbyt silnych, ale w wyniku Waszego pomysłu, np. umiejętność walki, wartość ataku będzie pokaźny. Wtedy jednak na dodatkowe punkty do ataku, musicie przeznaczyć swoje 15 do wyboru.
Przykładowo... Naszym bohaterem jest osoba o 2 pkt. siły, ma więc automatycznie 2 pkt. ataku. Jeśli jednak, za sprawą naszej cholernie wspaniałej wyobraźni, umie posługiwać się mistrzowsko mieczem możemy zwiększyć jego atak ile chcemy - wtedy jednak korzystamy ze swojej "puli" 15 punktow.
W trakcie gry oczywiście otrzymuje już normalnie atak zgodnie z punktami siły.

TYLKO cywile posiadają możliwość dodania ataku. W innych przypadkach atak jest równy sile co do punktu i zwieksza się wraz z nią.

Last but not least jak mówią ludzie w moim ulubionym języku, większość ras posiada t.zw. punkty bonusowe [ tak, tak, Marto, wiem, że dobrze wiesz, o co chodzi ]. Ludzie z Bronią mają np. +3 do obrony, Łowcy +2 do ataku; czarnoksiężnicy z kolei mają w tym pierwszeństwo ponieważ mają +10-30 do ataku, obrony, siły, magii, inteligencji, witalności - aż się chce grać takim czarnoksiężnikiem, co? Mruga
Punkty bonusowe nie wliczają się do puli 15 podstawowych, tak więc osoba będąca łowcą ma 15+2+2, czyli 19, z czego 2 ma jako bonus ataku, 2 jako bonus do obrony i 15 dowolnych.
To chyba wszystko o tworzeniu postaci, mam nadzieję, że nie jest zbyt zagmatwane, jeśli bedziecie mieli pytania, śmiało piszcie Wesoly
[ jeśli jesteś Anią, pisz jeszcze śmielej ].


Jeśli zaś chodzi o rozwój, postacie zdobywają punkty doświadczenia prostym, aczkolwiek niedopracowanym sposobem, znanym dobrze ludziom, którzy grali w Final Fantasy II.
Najprościej wygląda to tak:
Jeżeli atakujemy przeciwnika, nasza siła wzrasta o 1.
Przykładowo więc, jeśli w walce, uderzymy wroga cztery razy, nasza siła, wzrasta o 4 pkt. [ jednocześnie atak wzrasta o 4 pkt. ]
Jeśli zostaniemy uderzeni, nasza obrona wzrasta o 1
Jeśli zdołamy zrobić unik, nasza szybkość wzrasta o 1
Używając magii, jej moc wzrasta o 1
Witalność wzrasta zaś zależnie od tego ile straciliśmy pkt. życia w trakcie walki.
Widzicie więc, że w tym wypadku, na jakiekolwiek działanie zdecydujecie się w walce, może to Wam dać cenne pkt. doświadczenia.
Po walce [ w której została użyta magia ], rzut monetą wyłoni czy dostajecie też pkt. do inteligencji czy nie.

Zdobywanie pkt. jest więc bardzo proste i jeśli na razie tego nie załapaliście, w grze na pewno Wam się to uda Wesoly

Może dziwi Was ta hojność w rozdawaniu punktów, na dobra sprawę dostajecie ich bardzo dużo na początku i będziecie dostawać je szybko w walkach [ których będzie sporo tym razem ] Wesoly Nie martwcie się, Wasi przeciwnicy też będą mieli wcale sporo punktów i gwarantuje, że wyzwania Wam nie zabraknie. Tym razem, tak jak w Final Fantasy VIII, ich siła, będzie rosnąć wraz z Waszą. Będą zdarzały sie oczywiście walki, w których będziecie MUSIELI przegrać [ nie będzie to jednak wynikało z wredoty MG, a z fabuły ].

Postać może posiadać maximum 3 bronie, powinny to być rewolwery - Łowcy bądź Ludzie z Bronią muszą posiadać co najmniej po jednym z nich.
Dwa rewolwery powodują podwójny atak, co znaczy, że masz 2x większą szansę trafienia, bądź 2x więcej obrażen - [ amunicja nie jest ograniczona i nie trzeba jej dokupywać ],
Kije, kamienna broń, takie same ostrza, na co tylko Wasza wyobraźnia pozwoli. Starajmy się dobierać broń do realiów świata w którym żyjemy.
W szczególnych przypadkach dozwolony będzie miecz lub Nunchuk.

Ponieważ nikt na początku nie bedzie posiadał magii, w pobliskim sklepie, znajdziecie nieskończoną ilość niedrogich Hop Coli [ która praktycznie zwraca Wam 10 pkt. życia ], oraz Medykamentu [ który przywraca do życia postaci poległe w walce [ w razie polegnięcia wszystkich Waszych bohaterów, MG fabularnie określa co się z nimi dzieje ]].
Pamiętajcie jednak, że zwiększanie Colą witalności w Waszej walce, może kosztować Was utratę punktów doświadczenia Wesoly
W każdym DOMIE znajdują się Puby, w których można kupić posiłek, regenerujący Waszą witalność i pkt. magii całkowicie.
W Waszym domu, sen także je regeneruje, więc opłaca się czasem wrócić do niego, co jednak nie zawsze będzie możliwe.

Napojów mamy na początku gry 0 [ w trakcie niej możemy oczywiście kupować, ile nam się tylko podoba ]. Każdy z graczy wybiera sumę do dyspozycji: 0 - 500 plastyków.
Sposób zarabiania plastyków jest Wasz do odkrycia. Warto wspomnieć, że każdy Człowiek z Bronią otrzymuje płacę w postaci 5ciu plastyków na dzień.
W swoim "plecaczku" mogą także znaleźć się rzeczy osobiste, związane z fabułą postaci [ pod warunkiem, że nie jest to np. ukryty super duper mega +99 Masamune, który rozwala 6 pierwszych bossów jednym uderzeniem Mruga ].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rutlawski dnia Śro 23:02, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.portalfantasyrpg.fora.pl Strona Główna -> Informacje i Mechanika Gry. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin