Rutlawski
Adept Magii
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:11, 19 Cze 2011 Temat postu: Tworzenie Postaci. |
|
|
Każda postać posiada 7 atrybutów.
Są to:
Atak
Obrona
Siła
Szybkość
Inteligencja
Witalność [ Punkty Życia ]
Magia [ Punkty Magii ]
Na początek każdy z graczy otrzymuje 15 pkt. i może rozdzielić je dowolnie, między podanymi atrybutami. Musi jednak brać pod uwagę zasady, opisane w "Profesjach". Znaczy to np., że żadna z ras nie może używać magii na początku rozgrywki. Atrybut Magia więc pozostawiamy na razie pusty [ 0 pkt. ], 15 zaś rozdzielamy na 5 atrybutów... Co pokrótce oznacza, że przez pierwszy scenariusz będziemy posiadać jedynie 6 "czynnych" atrybutów.
W chwili gdy odblokujemy magię zgodnie z fabułą, każda z postaci otrzyma 1 lub 2 pkt. magii [ w zależności od wartości pierwszego zaklęcia ].
Po drugie, istoty takie jak mutanty, otrzymują [ jak jest napisane w "Rasach" ] jedynie 2 pkt. do inteligencji, co znaczy, że jeśli ktoś zechce być mutantem , możemy mu dać tylko 0 - 2 punktów do inteligencji, pozostałe 15 - 13 zaś rozdać wedle uznania. Ta liczba oczywiście zmienia się wraz z grą.
Najważniejszą sprawą jest tu zależność ataku od siły. Oznacza to, że atak wart jest dokładnie tyle ile siła. W praktyce wygląda to tak, że jeśli np. decydujemy się dać postaci 5 pkt. siły, automatycznie dajemy 5 do ataku, jeśli 3 do siły, 3 do ataku itp. [ nie bójcie się, punkty do ataku zależne od siły są darmowe i nie wliczają się w 15 podstawowych ].
Wyjątek od tej reguły stanowią cywile, których stworzyć możemy słabych lub niezbyt silnych, ale w wyniku Waszego pomysłu, np. umiejętność walki, wartość ataku będzie pokaźny. Wtedy jednak na dodatkowe punkty do ataku, musicie przeznaczyć swoje 15 do wyboru.
Przykładowo... Naszym bohaterem jest osoba o 2 pkt. siły, ma więc automatycznie 2 pkt. ataku. Jeśli jednak, za sprawą naszej cholernie wspaniałej wyobraźni, umie posługiwać się mistrzowsko mieczem możemy zwiększyć jego atak ile chcemy - wtedy jednak korzystamy ze swojej "puli" 15 punktow.
W trakcie gry oczywiście otrzymuje już normalnie atak zgodnie z punktami siły.
TYLKO cywile posiadają możliwość dodania ataku. W innych przypadkach atak jest równy sile co do punktu i zwieksza się wraz z nią.
Last but not least jak mówią ludzie w moim ulubionym języku, większość ras posiada t.zw. punkty bonusowe [ tak, tak, Marto, wiem, że dobrze wiesz, o co chodzi ]. Ludzie z Bronią mają np. +3 do obrony, Łowcy +2 do ataku; czarnoksiężnicy z kolei mają w tym pierwszeństwo ponieważ mają +10-30 do ataku, obrony, siły, magii, inteligencji, witalności - aż się chce grać takim czarnoksiężnikiem, co?
Punkty bonusowe nie wliczają się do puli 15 podstawowych, tak więc osoba będąca łowcą ma 15+2+2, czyli 19, z czego 2 ma jako bonus ataku, 2 jako bonus do obrony i 15 dowolnych.
To chyba wszystko o tworzeniu postaci, mam nadzieję, że nie jest zbyt zagmatwane, jeśli bedziecie mieli pytania, śmiało piszcie
[ jeśli jesteś Anią, pisz jeszcze śmielej ].
Jeśli zaś chodzi o rozwój, postacie zdobywają punkty doświadczenia prostym, aczkolwiek niedopracowanym sposobem, znanym dobrze ludziom, którzy grali w Final Fantasy II.
Najprościej wygląda to tak:
Jeżeli atakujemy przeciwnika, nasza siła wzrasta o 1.
Przykładowo więc, jeśli w walce, uderzymy wroga cztery razy, nasza siła, wzrasta o 4 pkt. [ jednocześnie atak wzrasta o 4 pkt. ]
Jeśli zostaniemy uderzeni, nasza obrona wzrasta o 1
Jeśli zdołamy zrobić unik, nasza szybkość wzrasta o 1
Używając magii, jej moc wzrasta o 1
Witalność wzrasta zaś zależnie od tego ile straciliśmy pkt. życia w trakcie walki.
Widzicie więc, że w tym wypadku, na jakiekolwiek działanie zdecydujecie się w walce, może to Wam dać cenne pkt. doświadczenia.
Po walce [ w której została użyta magia ], rzut monetą wyłoni czy dostajecie też pkt. do inteligencji czy nie.
Zdobywanie pkt. jest więc bardzo proste i jeśli na razie tego nie załapaliście, w grze na pewno Wam się to uda
Może dziwi Was ta hojność w rozdawaniu punktów, na dobra sprawę dostajecie ich bardzo dużo na początku i będziecie dostawać je szybko w walkach [ których będzie sporo tym razem ] Nie martwcie się, Wasi przeciwnicy też będą mieli wcale sporo punktów i gwarantuje, że wyzwania Wam nie zabraknie. Tym razem, tak jak w Final Fantasy VIII, ich siła, będzie rosnąć wraz z Waszą. Będą zdarzały sie oczywiście walki, w których będziecie MUSIELI przegrać [ nie będzie to jednak wynikało z wredoty MG, a z fabuły ].
Postać może posiadać maximum 3 bronie, powinny to być rewolwery - Łowcy bądź Ludzie z Bronią muszą posiadać co najmniej po jednym z nich.
Dwa rewolwery powodują podwójny atak, co znaczy, że masz 2x większą szansę trafienia, bądź 2x więcej obrażen - [ amunicja nie jest ograniczona i nie trzeba jej dokupywać ],
Kije, kamienna broń, takie same ostrza, na co tylko Wasza wyobraźnia pozwoli. Starajmy się dobierać broń do realiów świata w którym żyjemy.
W szczególnych przypadkach dozwolony będzie miecz lub Nunchuk.
Ponieważ nikt na początku nie bedzie posiadał magii, w pobliskim sklepie, znajdziecie nieskończoną ilość niedrogich Hop Coli [ która praktycznie zwraca Wam 10 pkt. życia ], oraz Medykamentu [ który przywraca do życia postaci poległe w walce [ w razie polegnięcia wszystkich Waszych bohaterów, MG fabularnie określa co się z nimi dzieje ]].
Pamiętajcie jednak, że zwiększanie Colą witalności w Waszej walce, może kosztować Was utratę punktów doświadczenia
W każdym DOMIE znajdują się Puby, w których można kupić posiłek, regenerujący Waszą witalność i pkt. magii całkowicie.
W Waszym domu, sen także je regeneruje, więc opłaca się czasem wrócić do niego, co jednak nie zawsze będzie możliwe.
Napojów mamy na początku gry 0 [ w trakcie niej możemy oczywiście kupować, ile nam się tylko podoba ]. Każdy z graczy wybiera sumę do dyspozycji: 0 - 500 plastyków.
Sposób zarabiania plastyków jest Wasz do odkrycia. Warto wspomnieć, że każdy Człowiek z Bronią otrzymuje płacę w postaci 5ciu plastyków na dzień.
W swoim "plecaczku" mogą także znaleźć się rzeczy osobiste, związane z fabułą postaci [ pod warunkiem, że nie jest to np. ukryty super duper mega +99 Masamune, który rozwala 6 pierwszych bossów jednym uderzeniem ].
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rutlawski dnia Śro 23:02, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|